A wannabe Fred Kreuger !

Genom tiderna har det funnits storslagna filmer, riktigt roliga komedier, riktigt bra och sorliga dramor, feta actionrullar och en och annan thriller som fått en att bita lite extra på naglarna... Så när ska det komma en bra skräckfilm egentligen?

Under hela min livstid så har jag nog inte sett någon skräckfilm som jag har tyckt var genuint läskig.
Det ända jag kan tänka mig som har varit läskigt är när jag väl har sett en film som har varit lite sisådär, så har min fantasi/rädsla för mörker spelat in senare och gjort allt 100 % värre, men det har inget med att göra om filmen har varit bra eller dålig.
De läskigaste filmerna enligt mig är nog faktiskt thrillerna, eller i bästa fall, Thriller/skräck, där de faktiskt har gjort det realisktiskt spännande.. Tex. Tandläkaren, en väldigt gammal klassiker som gjorde att jag sket i min tandläkartid i två år.

En av de sakerna som jag nog avskyr med skräck är att det finns så många B filmer inom den kategorin... Liksom om man ändå ska göra en film där man "försöker" skrämma folk så kan man väl fan gräva lite i budgeten ?!
Tro mig, om ni vill garva åt skräck så ska ni tanka filmen "Ghost Lake". Det är nog det roligaste/mest patestiska försök till att göra en film som jag någonsin sett, det bara måste ses !


Det bästa med skräck däremot,( i A klass ) och det absolut värsta - är att de brukar ha en tendens att börja rätt så bra, men sen så kommer någon scen där de sabbar allt, och då frågar jag mig själv; HUR FAN LYCKAS MAN!?
Om de bara är bra i början så kan man lika bra skära ner varje skräckfilm till typ 20 minuter, och skriva om slutet så att det faktiskt är ett läskigt slut, ett slut som gör att man känner sig totalt psykad själv.
För visst är det så att slutet på en skräckfilm är knepigt, och dom får nästan aldrig riktigt till det.
Nu säger jag nästan för det finns faktiskt filmer som jag tycker har en vettig handling och ett ganska så vettigt slut ; Dead birds & Eden Lake.
 Även om jag inte kollar så mycket skräck så har jag ändå lyckats snubbla över någon som faktiskt är ganska bra, sen sammtidigt så har jag en flickvän som älskar skräck och ser ut som ett barn på julafton när jag väl tankar något där folk får huvudet avhugget av någon snubbe i hockey mask.

Så ska vi dra en slutsats av detta?
Tjejer hyr skräck för att de blir rädda av allt som rör sig för fort, eller låtet lite för högt - medans vi killar går med på att kolla på skräck för att det är som porrfilm där folk dör. Finns det någon skräck där man inte får se feta rattar eller någon bimbo som blir påsatt medans mördaren står i någon buske och glor på - utan att wanka eller ens bry sig!? Ännu ett bevis på hur psykiskt störda mördare är..

Jag ska måla hela världen röd för dig lilla Mamma..



Vill även passa på att tacka mina sponsorer som har min blogg som länk på msn eller lagt ut den på bdb, man får hoppas att fler väljer att göra så, alltid kul mer fler läsare ju.
Tack till;
J.Madsen
A.Håkansson
Shkrute.S   - Metrobloggen.se/shkurte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0